Tjekliste: Alt hvad du skal huske i din bryllupsplanlægning

Tillykke med forlovelsen! Nu er det tid til at dykke ned i bryllupsplanlægningens magiske (og lidt kaotiske) verden. Når I planlægger jeres bryllup, er der mange elementer, der skal gå op i en højere enhed for at få den perfekte dag – lige fra at finde vielsesringe til at vælge desserten. Men husk, at det handler om at nyde tiden og have det sjovt sammen. For at gøre planlægningen lidt mere overskuelig har vi samlet en liste med de vigtigste ting, I skal huske, når I arrangerer brylluppet.

  1. Vælg vielsesringene

En af de mest betydningsfulde beslutninger i forbindelse med jeres bryllup er vielsesringene. Ringene skal symbolisere jeres kærlighed og forblive smukke i mange år frem. Denne Guldsmed Aalborg kan hjælpe jer med håndlavede og specialdesignede ringe, der passer til jeres stil og personlighed.

  1. Planlægning af bryllupsfesten

Når det kommer til selve bryllupsfesten, er det vigtigt at finde det rette sted, der passer til jeres ønsker og tema. Her bør I også overveje, hvor stor festen skal være – ønsker I jer en intim dag med jeres nærmeste familie og venner eller en stor fest med alle dem, I kender? Overvej desuden, hvor meget I vil gøre selv – vil I stå for alt selv, eller vil I lade andre stå for at forberede festen for jer? Læg en plan for, hvordan dagen skal forløbe. Det kan også være rart for personale og gæster at vide, hvornår der skal ske hvad. 

  1. Musik og underholdning

Musik og underholdning kan gøre en stor forskel for, om gæsterne får en sjov dag til jeres bryllupsfest. Mens underholdningen kan bidrage med pauser i løbet af en lang dag til bords, kan musikken skabe stemning og holde gang i dansegulvet til langt ud på natten. Til bryllupper er det oplagt at hyre et band til at underholde gæsterne på dansegulvet, men I kan også overveje jukebox leje som et supplement eller mere budgetvenligt alternativ til det klassiske band. En jukebox giver jeres gæster mulighed for at vælge deres yndlingsnumre, så der altid er musik, der passer til festens stemning. 

  1. Mad og drikke

Maden er et centralt element ved ethvert bryllup. I løbet af en lang dag kan der være brug for både en lækker middag og supplerende snacks. I bør overveje, om I ønsker en traditionel middag med flere retter eller noget mere utraditionelt som en buffet eller foodtrucks. Drikkevarerne skal naturligvis også være på plads, så sørg for at have nok til alle gæsterne, både med og uden alkohol. Overvej at udvælge jeres “bryllupsvine” og gem nogle flasker, så I senere kan mindes jeres store dag med et glas af vinen derfra.

  1. Gæsteliste og invitationer

Gæstelisten er også vigtig at få styr på tidligt i processen. Sæt jer sammen, og lav en liste over dem, I vil invitere, og send invitationerne ud i god tid. Husk at give gæsterne alle relevante oplysninger, som dato, sted, tid og eventuelle ønsker om dresscode. Sæt desuden en dato for seneste svar. På den måde ved I, hvor mange kuverter, I skal kalkulere med – og dermed også budget.

 

Når alt er planlagt, og I står på tærsklen til den store dag, så husk at tage en dyb indånding og nyde hvert øjeblik. Det er alle de små, personlige detaljer, der gør jeres bryllup helt unikt. Og vigtigst af alt, er det jeres kærlighed, der binder det hele sammen. Så slap af, grin, dans, og lad dagen blive starten på et liv fyldt med minder, der er lige så magiske som den dag, I sagde ja til hinanden.